4 квітня 2016 р.

Євангеліє за Матвієм, розділ 10

1 І, прикликавши до Себе дванадцятьох Своїх учнів, Він дав їм владу над нечистими духами, щоб вони виганяли їх і зціляли всіляку недугу і всіляку хворобу.
2 А імена дванадцятьох апостолів такі: перший — Симон, званий Петром, і Андрій, його брат; Яків син Зеведея і Іван, його брат;
3 Пилип і Варфоломій, Хома й Матвій, збирач податків; Яків, син Алфея, і Тадей;
4 Симон Кананіт і Юда Іскаріот, який і зрадив Його.
5 Цих дванадцятьох послав Ісус, звелівши їм: На дорогу до язичників не йдіть і ні в яке самарійське місто не входьте,
6 А йдіть краще до загублених овець дому Ізраїля.
7 І коли підете, проповідуйте: «Наблизилось царство небес».
8 Хворих зцілюйте, мертвих воскрешайте, прокажених очищайте, бісів виганяйте. Даром отримали — даром давайте.
9 Не набирайте собі ні золота, ні срібла, ні міді до ваших поясів,
10 Ні торбинки в дорогу, ні двох хітонів, ні сандаль, ні палиці; бо працівник гідний своєї їжі.
11 І в яке б місто чи село ви не ввійшли, з'ясуйте, хто в ньому достойний, і там залишайтеся, поки не підете.
12 І, входячи в дім, вітайте його.
13 І якщо дім буде гідний, нехай ваш мир прийде на нього, а якщо не буде гідний, нехай ваш мир повернеться до вас.
14 А якщо хто-небудь не прийме вас і не послухає ваших слів, то, виходячи з того будинку або міста, обтрусіть порох з ваших ніг.
15 Істинно кажу вам: легше буде землі Содому і Гоморри в день суду, аніж тому місту.
16 Ось, Я посилаю вас, як овець серед вовків. Отож, будьте розсудливі, як змії, і нехитрі, як голуби.
17 І стережіться людей, бо вони віддаватимуть вас в синедріони і  у своїх синагогах бичуватимуть вас.
18 І поведуть вас до правителів і царів за Мене для свідчення їм і язичникам.
19 Але коли будуть віддавати вас до їх рук, не непокойтеся про те, як або що говорити, бо в ту годину вам буде дано, що говорити;
20 Бо не ви говорите, а Дух вашого Отця говорить в вас.
21 І віддасть брат брата на смерть, а батько — дитя, і повстануть діти на батьків і смерть заподіють їм.
22 І будуть ненавидіти всі вас через Моє ім'я. Та хто витерпить до кінця, той спасеться.
23 А коли будуть вас переслідувати в цьому місті, утікайте до іншого. Бо істинно кажу вам: в жодному разі не обійдете ще міста Ізраїлю, як прийде Син Людський.
24 Учень не більший за вчителя, а раб не вищий за свого пана.
25 Досить для учня, щоб він став як його вчитель, і раб — як його пан. Якщо Господаря дому назвали Вельзевулом, то тим більше Його домашніх!
26 Отож, не бійтесь їх, бо немає нічого прихованого, що не буде відкритим, і нічого таємного, що не стане відомим.
27 Що кажу вам в темряві, говоріть при світлі, що ж чуєте на вухо, проповідуйте на верхах будівель.
28 І не бійтесь тих, хто вбиває тіло, але не може вбити душу, а краще бійтеся Того, хто може і душу, і тіло знищити в Геєні.
29 Хіба не продаються два горобці за асарій? І жоден з них не впаде на землю без відома вашого Отця.
30 А у вас навіть волосся на голові все пораховане.
31 Отже, не бійтеся; ви дорожчі за безліч горобців.
32 Отож, кожен, хто визнає в Мені перед людьми, — визнаю і Я в ньому перед Моїм Отцем, який на небесах.
33 А той, хто зречеться Мене перед людьми, — зречуся і Я від нього перед Моїм Отцем, який на небесах.
34 Не думайте, що Я прийшов принести мир на землю; Я прийшов принести не мир, а меч.
35 Бо Я прийшов розділити: чоловіка — з його батьком, дочку — з матір'ю і невістку — зі свекрухою.
36 І ворогами людині будуть його домашні.
37 Той, хто любить батька або матір більше, ніж Мене, недостойний Мене і той, хто любить сина або дочку більше, ніж Мене, недостойний Мене.
38 І хто не бере свій хрест і не йде слідом за Мною, Мене недостойний.
39 Хто знайде свою душу-життя, той втратить її, а хто втратить свою душу-життя заради Мене, той знайде її.
40 Той, хто приймає вас, Мене приймає, а той, хто Мене приймає, приймає Того, Хто послав Мене.
41 Той, хто приймає пророка в ім'я пророка, отримає нагороду пророка, і той, хто приймає праведника в ім'я праведника, отримає нагороду праведника.
42 І хто напоїть одного з цих маленьких людей тільки чашкою холодної води в ім'я учня, — істинно кажу вам, той не втратить своєї нагороди.

Немає коментарів:

Дописати коментар